wtorek, 11 listopada 2014

[Nauka jęz. hiszpańskiego] Me llamo...

Nareszcie wzięłam się za to. Muszę przyznać, że jestem troszkę leniwa i nie chciałam sobie utrudniać roboty przepisywaniem wszystkich słówek na komputerze, więc wykorzystałam moją starą tablicę i na niej wszystko, co potrzebne, napisałam. Więc jeśli macie ochotę na troszkę urozmaiconą lekcję, krótką, a dzięki temu lepiej będziecie przyswajać wszystko, zapraszam do postu.
Może zerknęliście do Kalendarza i zauważyliście, że w czwartek będą te lekcje co dwa tygodnie. Ale ja stwierdziłam, że jeśli mam dużo wolnego czasu, to zrobię ją dzisiaj.
Możecie się spodziewać kolejnego Handmade, bo długo go nie było i za tydzień post powinien być.

Przypominam też o ankiecie! Bardzo się cieszę, że aż 19 osób się postarało i mam nadzieję, że jeszcze więcej zagłosuje!

Ale mniej gadania, więcej nauki!
 1. Podstawy, czyli przedstawianie się
Przedstawianie się jest najważniejsze w rozmowie. Dzięki zwykłemu pytaniu możemy rozwinąć rozmowę i poznawać dalej rozmówcę.
Dlatego jeśli jesteśmy w Hiszpanii, Argentynie lub Meksyku, warto zapytać o imię osoby, lub powiedzieć najpierw swoje. Pozwala nam to Me llamo.
W pytaniu o imię możemy też zauważyć pierwszy czasownik, który dziś poznamy, czyli llamarse - nazywać w bezokoliczniku. Więc trzeba go wbić do głowy, a teraz tylko przeczytajcie sobie jego odmianę! Jeśli znajdę jakieś słówka, mogę też Wam podać naprawdę skuteczny sposób na szybkie uczenie się ich!

2. Końcówki
W hiszpańskim czasowniki mają końcówki -AR, -ER, -IR.
3. Odmiana czasownika llamarse.
Na marginesie. Dwa l,l czytamy jako J.
4. Osoby
Teraz czas na poznanie osób po hiszpańsku! Pewnie zetknęliście się z tym, że osoby mówiące po hiszpańsku mówią - Soy Martina, a nie - Yo soy Martina. Tak samo my, Polacy nie mówimy - Ja idę na basen, tylko Idę na basen. Proste, prawda? Tutaj podam Wam skuteczny sposób - powtarzajcie sobie wszystko na głos! W myślach czytajcie polskie znaczenie.
jo, tu, el, eja, usted, nosotros, wosotros, ejos, ejas, ustedes.
I tutaj powtarza nam się zasada. Dwa ,,ll" czytamy jako J!



5. Przykładowa rozmowa.
Chyba po przeczytaniu troszkę Wam się wpoiło do głowy, dlatego powtórzmy sobie wszystko.
Czy znasz wszystkie słowa? :)

6. Porada
Powtórzę zasadę mojej pani od angielskiego. Żeby dobrze mówić w języku obcym, trzeba się z nim zaprzyjaźnić. Jeśli będziemy wrogami hiszpańskiego, on też nas nie będzie lubił i nie będziemy go umieć. :)
Może Wam się wydaje to dziecinne, ale ta pani ma taki sposób bycia i naprawdę jak się tego słucha, to wszystko zapamiętamy, bo skojarzenia i pamięciówka to podstawy nauki języka obcego.

7. Praca domowa
Nie będę złą nauczycielką i zadam Wam tylko przyjemne prace! Wszystko na zdjęciu! Jeśli udało Wam się wszystko zrobić, piszcie w komentarzach!


3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem przekonany, że język hiszpański jest jednym z najładniejszych języków obcych więc dlatego ja również postanowiłem się go zacząć uczyć. Super sprawą jest repetytorium z hiszpańskiego https://www.jezykiobce.pl/s/138/repetytorium-do-hiszpanskiego w których znajdziemy całą masę porządnej wiedzy.

    OdpowiedzUsuń

Mam nadzieję, że post Wam się podobał! Liczę na Wasze opinie, motywują mnie do dalszego pisania!