poniedziałek, 3 listopada 2014

[Rysuj z Violettą] TUTORIAL - Jak narysować Violettę - rysunek z pamiętnika

Oto nowa seria postów - wpadłam na nią wczoraj wieczorem. Powodem tego pomysłu było po części to, że od paru tygodni zaczęłam interesować się szkicami. Zaczęłam rysować mangę, zdążyłam też naszkicować kobietę xD. Dlatego pomyślałam sobie - czemu nie, może wyjdzie dobrze. Dlatego przy każdym kroku robiłam zdjęcia i dzisiaj opiszę wszystko po kolei. Tak naprawdę rysunek, który wybrałam, jest jednym z łatwiejszych, a jeśli wszystko się podzieli, wychodzi jak oryginał! Mam jeszcze dka Was niespodziankę w postaci niwej serii postów"
Jesteś ciekaw? Zapraszam do postu.

Co nam będzie potrzebne?
- ołówek: ja używałam B8, czyli jeden z tych najlepiej rozcierających się. Ale zwykły wystarczy.
- gumka - pozwoli nam usunąć nasze błędy
- papier
BARDZO WAS PROSZĘ - NIE KOPIUJCIE. NIE WARTO PSUĆ CZYJEJŚ PRACY I WYSIŁKU.
Zdjęcie, które wybrałam, jak już wspomniałam, jest bardzo proste:

1. Okrąg
Zaczynamy rysować koło. Nie musimy robić go cyrklem. Jeśli chcecie, możecie od razu lekko zrobić z niego owalną figurę, ja poprawiłam potem. Na obrazku widzimy, że twarz jest okrągła.
2. Linie pomocnicze
Na pewno o takich słyszeliście. Są to linie, które pomagają zachować proporcje. Więc tak - dwie linie troszkę nad połową okręgu, pośrodku narysujcie małe kwadraciki, dzięki którym zachowamy proporcję oczu. Pod nimi, w dolnej połowie twarzy należy naszkicować (DELIKATNIE) ołówkiem również dwie kreski. W tym miejscu będą usta.
3. Nos i oczy
Teraz czas na nos i oczy. W kwadracikach rysujemy półokręgi, byle tylko nie stykały się z liniami górnymi. To ta dłuższa część kwadratu. Potem tęczówki znajdujące się w górnej prawej części oka. Nad lewym okiem (patrząc z naszej perspektywy) rysujemy cienką brew. Na rysunku nie ma na prawym oku, ale myślę, że można dodać coś od siebie.
Pozostały jeszcze rzęsy, które znajdują się w kącie oka.
Między liniami rysujemy jeszcze jedną, na nos. Poza (pod) tą linią rysujemy lekko przekrzywioną kreskę, potem ciągniemy aż za oczy i jeszcze centymetr.
4. Usta i rumieńce
Są dwie linie ust. Musimy się między nimi zmieścić. Rysujemy pośrodku kreskę na długość ust. Musimy zwrócić uwagę, że usta na obrazku są pełne i okrągłe, więc nie mogą się rozchodzić na połowę twarzy :)
Rumieńce również występują na rysunku. Rysujemy je za pomocą małych plamek i rozcieramy, do tego właśnie jest przydatny ołówek 8B. Możemy już zetrzeć linie pomocnicze.
5. Szyja i tułów
Zabieramy się za kolejną część ciała. Szyję rysujemy gdzieś w połowie twarzy, powinna mieć około 1 cm, lekko zagięta. Łączymy ją z ramionami i bierzemy się za rękaw przyszłej sukienki. Byłoby dobrze, gdyby rękawy były takie same!
Od rękawa rysujemy półokrąg i ciągniemy, aby nakreślić kontury sukienki. Tak samo z drugą stroną.
6. Ręce i dłoń
Przyszedł czas na te części ciała. Jeśli chodzi o prawą rękę (NASZA perspektywa), od połowy rękawa zaczynamy rysować i w miarę długości jest węższa. Nie musimy tutaj rysować dłoni.
Z kolei lewa ręka nie jest taka trudna, ale wymaga więcej czasu. Szkicujemy ok 2,5 cm ręki, potem robimy zwrot i rysujemy rączkę do ust, na koniec palec wskazujący dotykający ust.
7. Włosy
I przedostatni punkt naszego rysunku, czyli włoski. Mi sprawiły szczególny problem, chociaż lubię je szkicować.
Na początek też chciałabym zaznaczyć, że zmieniłam tutaj trochę kształt twarzy dziewczyny :)

Pośrodku głowy zaznaczamy sobie paromilimetrowy odcinek, czyli przedziałek. Od niego poprowadzamy koło oka falowaną linię, która ma się kończyć koło nadgarstka. Do przedziałku dołączamy kolejną linię. Pamiętajcie, że nie są to realistyczne włoski, czyli rysujemy tylko pasma.
Potem dorysowujemy kolejne - na końcu włosa malujemy czarną końcówkę, która będzie się potem rozchodzić, coraz jaśniejsza.

I robimy drugą stronę, tylko że ta jest dłuższa i ona właśnie sprawia wrażenie wiatru.
Cieniujemy wspomnianą już końcówkę, czyli rozmazujemy ją i dodajemy kolejne pasma.
8. Kwiat/Ozdoba
Na włosach dziewczyny znajduje się różowy kwiatek, który też postanowiłam uwzględnić w swoim rysunku. Gdyby go podzielić, możemy narysować łezki. Po jednej stronie ozdóbka ma dwie łezki, po drugiej strzy. Z nich wszystkich wystaje pyłek, przypominający trochę czułki motyla.


Możemy jeszcze zakreskować płatki.

I jak Wam się podoba rysunek? Prawda, że proste? Podoba Wam się post, chcecie takich więcej?

PS. I wybiło nam 4 tysiące wyświetleń! Jesteście wspaniali <3

4 komentarze:

Mam nadzieję, że post Wam się podobał! Liczę na Wasze opinie, motywują mnie do dalszego pisania!