sobota, 4 października 2014

[Grafika z Violettą] GIMP - PORADNIK #1 - wycinanie tła z obrazka

Wiele V-lovers chciałoby mieć na swojego bloga piękny nagłówek. Dzisiaj przybliżę Wam, na czym polega owa tajemnica. Oczywiście zrobicie sami swój wymarzony nagłówek, ja Wam tylko troszkę pomogę.
Na początku sama zrobiłam ten błąd, czyli nie wycięłam z nagłówka tła. Mimo to, że tło nagłówka i tło bloga było takie samo, nie wyglądało to dobrze. Dlaczego? Bo nie dopasowały się idealnie.
Znacie tą tajemnicę? :) Jeśli nie, zapraszam do postu.

Za pomocą Magicznej Różdżki możemy zrobić wszystko. I dzisiaj tej różdżki użyjemy.

1. Otwieramy GIMPA.
Teraz jest nam potrzebny pasek Narzędzi - po lewej stronie.

2. Ustawiamy wymiary (nie mają znaczenia) i wstawiamy tło, żebyśmy widzieli efekt wyciętego tła.
Potem sam obrazek.
3. Sprawdzamy, czy obrazek ma już dodany kanał alfa. Na górnym pasku w zakładce Warstwa>Przezroczystość> Dodaj kanał alfa
4. Teraz chwytamy naszą Różdżkę.
W pasku Narzędzi jest taki znaczek:

5. Klikamy różdżką w tło POZA postacią.
6.I wciskamy DELETE.
Na tym tle troszkę inaczej wyszło niż chciałam.

I tak mamy nasz obrazek z wyciętym tłem. Jeśli byście chcieli np. wyciąć tło z trzeciego sezonu promujące EN GIRA, to musiałoby wam to zająć z godzinę.

Podoba Wam się post?

3 komentarze:

Mam nadzieję, że post Wam się podobał! Liczę na Wasze opinie, motywują mnie do dalszego pisania!